Iniciatīva izglītības iestāžu pašpārvalžu atbalstam “Kontakts” notiek Jaunatnes politikas valsts programmas 2024.-2026. gadam ietvaros. Projekta mērķis ir īstenojot izglītojamo iniciatīvu projektus, stiprināt izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstību, sekmēt izglītojamo aktīvu pilsonisko līdzdalību un vairot visu izglītojamo labbūtību, tajā skaitā  Covid-19 pandēmijas radīto seku mazināšanai un  atbalstot un sekmējot jauniešu ar ierobežotām iespējām iekļaušanu.
             Rēzeknes 3.pamatskola piedalās projektā no 2024.gada 9.septembra līdz 2024.gada 20.decembrim.  Rēzeknes 3.pamatskolas Skolēnu līdzpārvaldes iniciatīvas projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” ideja ir: Motivēta līdzdarboties un uzņemties iniciatīvu skolas līdzpārvalde, kuras pamatā ir emocionāli droša un atbalstoša vide ikvienam dalībniekam – gan pamatprogrammu, gan speciālo programmu izglītojamajiem.

Rēzeknes 3.pamatskola uzsāk dalību projektā “Kontakts Rēzeknē 2024”

Rēzeknes 3.pamatskolas skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki 2024.gada maijā pieņēma jaunu izaicinājumu un piedalījās iniciatīvas “Kontakts” mācībās, kuru mērķis bija stiprināt izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstību, kas veicināja aktīvu un sistēmisku pašpārvaldes darbību izglītības iestādē; jauniešu pilsonisko līdzdalību; izpratnes veidošanu par dažādu jauniešu ar ierobežotām iespējām grupām un to iesaisti projektā; prasmes atpazīt un novērst mobingu un veidot skolas vidi atbalstošu un cieņpilnu; komunikāciju starp skolu pašpārvaldēm vai pilnveido skolas iekšējo komunikāciju, izceļot pašpārvaldi kā kontaktu starp jauniešiem un izglītības iestādes vadību. Nākamais solis bija uzrakstīt pieteikumu un piedalīties ideju projektu konkursā un saņemt finansējumu projektu īstenošanai. Mūsu jaunieši to izdarīja un saņēma finansējumu projekta īstenošanai.

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta ideja ir izveidot motivētu līdzdarboties un uzņemties iniciatīvu skolas līdzpārvaldi, kuras pamatā ir emocionāli droša un atbalstoša vide ikvienam dalībniekam – gan pamatprogrammu, gan speciālo programmu izglītojamajiem.

2024.gada 11.septembrī notika pirmā projekta aktivitāte: Skolēnu līdzpārvaldes sanāksme / darba grupas tikšanās. Tikšanās laikā Skolēnu līdzpārvalde tika iepazīstināta ar projekta būtību, “Kontakts Rēzeknē 2024”mērķiem, uzdevumiem, nepieciešamību un plānotājiem rezultātiem. Projekta dalībnieki izrunāja plānotos projekta norises datumus, veidoja personīgu aktivitāšu kalendāru. Tika noteiktas atbildīgās personas 1.-6.klašu grupām, kurās skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki pēc apmācībām novadīs saliedēšanās aktivitātes.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Skolēnu līdzpārvaldes klimata izpēte projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” ietvaros

Lai sasniegtu projekta mērķi, nepieciešams apzināt līdzšinējo kolektīva klimatu. Pateicoties skolas psihologam I.Krustei notika projekta otrā aktivitāte: Nodarbība psihologa vadībā. Nodarbība sākās ar iepazīšanās aktivitātēm un  neformālās vides un komunikācijas veidošanu. Turpinājumā tika veikta aptauja, kuras mērķis bija uzzināt skolēnu līdzpārvaldes psihoemocionālo stāvokli, saliedētības līmeni un katra indivīda vēlēšanos būt par aktīvu jaunieti, kurš attīstās nepārtraukti. Tika veikta atbilžu analīze un apkopoti rezultāti.

Projekta nobeigumā Skolēnu līdzpārvalde vēlreiz tiksies ar psihologu un veiks aptauju. Iegūtie rezultāti tiks apkopoti un salīdzināti ar šīs aptaujas rezultātiem. 

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Kas ir neformālā izglītība?  

2024.gada 25.septembrī notika trešā projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” aktivitāte: Skolēnu līdzpārvaldes sanāksme / darba grupas tikšanās. Tikšanās laikā projekta koordinators un projekta pieteicēji-jaunieši iepazīstināja Skolēnu līdzpārvaldes dalībniekus ar neformālās izglītības būtību. Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki meklēja informāciju un prezentēja viņuprāt interesantākās neformālās izglītības metodes. Tika veidots metožu saraksts, kurus izglītojamie labprāt aprobētu gan paši, gan arī iemācītu citu klašu skolēnus. Nodarbības otrajā daļā Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki vizualizēja plānoto projekta uzlīmi, kura tiks pasniegta katram projekta neformālās apmācības nodarbības 1.-9.kl. dalībniekam. Veica uzlīmes prezentāciju. Tika izvēlēts pēc satura atbilstošākais makets, kuru virzījām uz pilnveidošanu poligrāfijas uzņēmumam.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Mācāmies mācīt neformāli

  

2024.gada 16.oktobrī notika projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” aktivitāte: Neformālās izglītības metodes 2. Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki apmācību vadītājas vadībā uzzināja par uzmundrinošajām, komandu veidošanas un grupu saliedēšanās metodēm.

Neformālo izglītības metožu izzināšanas laikā skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki izpētīja un uz sevis aprobēja vairākus enerdžaizerus (uzmundrināšanās aktivitātes), komandas veidošanās un saliedēšanās aktivitātes.

Noslēdzot apmācību ciklu, nodarbību vadītāja sniedza vairākus padomus individuālās programmas veidošanā, konsultāciju iespējas un izstāstīja par atbalsta iespējām programmas veidošanas laikā.

Nodarbības mērķis bija pilnveidot komandas darba prasmes, prasmes uzklausīt un pieņemt citu viedokļus, izzināt jaunas komandas saliedēšanas metodes, kuras tiks izmantotas individuālās programmas veidošanā. Individuālās programmas tiks novadītas gan savu klašu kolektīvos, gan arī līdzpārvaldes dalībnieki novadīs neformālās izglītības aktivitātes 1.-6.klašu izglītojamajiem un skolotājiem.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Mācāmies mācīt neformāli

  

2024.gada 9.oktobrī notika kārtējā projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” aktivitāte: Neformālās izglītības metodes. Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki apmācību vadītājas vadībā uzzināja par iepazīšanās un ledus laušanas neformālajām metodēm.

Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki darbojās kopā jau vairāk par mēnesi, bet nav īsti pazīstami ar citu klašu pārstāvjiem. Devīto klašu skolēni neatceras kā sauc septīto klašu skolēnus, astoto klašu skolēni vairāk par grupas biedru vārdiem neko nevar pateikt. Iepazīšanās aktivitātes palīdzēja skolēniem labāk iepazīt vienam otru, paskatīties no citas puses uz grupas biedru. Skolēni uzzināja citu dalībnieku kurpju izmērus, komunicēja ar kartīšu palīdzību, zīmēja portretu. Ledus laušanas aktivitāšu laikā skolēni darbojās pāros: meklēja kustību pāri, sarunājās tikai ar roku un acu palīdzību, „medīja” lapsas, signalizēja viens otram ar zīmju palīdzību. Nodarbības noslēgumā arī ar neformālo metožu palīdzību viens otram sacīja pateicības vārdus par kopā būšanu.

Nodarbības mērķis bija pilnveidot komandas darba prasmes, prasmes uzklausīt un pieņemt citu viedokļus, izzināt jaunas komandas saliedēšanas metodes, kuras tiks izmantotas individuālās programmas veidošanā. Individuālās programmas tiks novadītas gan savu klašu kolektīvos, gan arī līdzpārvaldes dalībnieki novadīs neformālās izglītības aktivitātes 1.-6.klašu izglītojamajiem un skolotājiem.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova