Iniciatīva izglītības iestāžu pašpārvalžu atbalstam “Kontakts” notiek Jaunatnes politikas valsts programmas 2024.-2026. gadam ietvaros. Projekta mērķis ir īstenojot izglītojamo iniciatīvu projektus, stiprināt izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstību, sekmēt izglītojamo aktīvu pilsonisko līdzdalību un vairot visu izglītojamo labbūtību, tajā skaitā  Covid-19 pandēmijas radīto seku mazināšanai un  atbalstot un sekmējot jauniešu ar ierobežotām iespējām iekļaušanu.
             Rēzeknes 3.pamatskola piedalās projektā no 2024.gada 9.septembra līdz 2024.gada 20.decembrim.  Rēzeknes 3.pamatskolas Skolēnu līdzpārvaldes iniciatīvas projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” ideja ir: Motivēta līdzdarboties un uzņemties iniciatīvu skolas līdzpārvalde, kuras pamatā ir emocionāli droša un atbalstoša vide ikvienam dalībniekam – gan pamatprogrammu, gan speciālo programmu izglītojamajiem.

Rēzeknes 3.pamatskola uzsāk dalību projektā “Kontakts Rēzeknē 2024”

Rēzeknes 3.pamatskolas skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki 2024.gada maijā pieņēma jaunu izaicinājumu un piedalījās iniciatīvas “Kontakts” mācībās, kuru mērķis bija stiprināt izglītības iestāžu pašpārvalžu attīstību, kas veicināja aktīvu un sistēmisku pašpārvaldes darbību izglītības iestādē; jauniešu pilsonisko līdzdalību; izpratnes veidošanu par dažādu jauniešu ar ierobežotām iespējām grupām un to iesaisti projektā; prasmes atpazīt un novērst mobingu un veidot skolas vidi atbalstošu un cieņpilnu; komunikāciju starp skolu pašpārvaldēm vai pilnveido skolas iekšējo komunikāciju, izceļot pašpārvaldi kā kontaktu starp jauniešiem un izglītības iestādes vadību. Nākamais solis bija uzrakstīt pieteikumu un piedalīties ideju projektu konkursā un saņemt finansējumu projektu īstenošanai. Mūsu jaunieši to izdarīja un saņēma finansējumu projekta īstenošanai.

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta ideja ir izveidot motivētu līdzdarboties un uzņemties iniciatīvu skolas līdzpārvaldi, kuras pamatā ir emocionāli droša un atbalstoša vide ikvienam dalībniekam – gan pamatprogrammu, gan speciālo programmu izglītojamajiem.

2024.gada 11.septembrī notika pirmā projekta aktivitāte: Skolēnu līdzpārvaldes sanāksme / darba grupas tikšanās. Tikšanās laikā Skolēnu līdzpārvalde tika iepazīstināta ar projekta būtību, “Kontakts Rēzeknē 2024”mērķiem, uzdevumiem, nepieciešamību un plānotājiem rezultātiem. Projekta dalībnieki izrunāja plānotos projekta norises datumus, veidoja personīgu aktivitāšu kalendāru. Tika noteiktas atbildīgās personas 1.-6.klašu grupām, kurās skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki pēc apmācībām novadīs saliedēšanās aktivitātes.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Skolēnu līdzpārvaldes klimata izpēte projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” ietvaros

Lai sasniegtu projekta mērķi, nepieciešams apzināt līdzšinējo kolektīva klimatu. Pateicoties skolas psihologam I.Krustei notika projekta otrā aktivitāte: Nodarbība psihologa vadībā. Nodarbība sākās ar iepazīšanās aktivitātēm un  neformālās vides un komunikācijas veidošanu. Turpinājumā tika veikta aptauja, kuras mērķis bija uzzināt skolēnu līdzpārvaldes psihoemocionālo stāvokli, saliedētības līmeni un katra indivīda vēlēšanos būt par aktīvu jaunieti, kurš attīstās nepārtraukti. Tika veikta atbilžu analīze un apkopoti rezultāti.

Projekta nobeigumā Skolēnu līdzpārvalde vēlreiz tiksies ar psihologu un veiks aptauju. Iegūtie rezultāti tiks apkopoti un salīdzināti ar šīs aptaujas rezultātiem. 

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Kas ir neformālā izglītība?  

2024.gada 25.septembrī notika trešā projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” aktivitāte: Skolēnu līdzpārvaldes sanāksme / darba grupas tikšanās. Tikšanās laikā projekta koordinators un projekta pieteicēji-jaunieši iepazīstināja Skolēnu līdzpārvaldes dalībniekus ar neformālās izglītības būtību. Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki meklēja informāciju un prezentēja viņuprāt interesantākās neformālās izglītības metodes. Tika veidots metožu saraksts, kurus izglītojamie labprāt aprobētu gan paši, gan arī iemācītu citu klašu skolēnus. Nodarbības otrajā daļā Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki vizualizēja plānoto projekta uzlīmi, kura tiks pasniegta katram projekta neformālās apmācības nodarbības 1.-9.kl. dalībniekam. Veica uzlīmes prezentāciju. Tika izvēlēts pēc satura atbilstošākais makets, kuru virzījām uz pilnveidošanu poligrāfijas uzņēmumam.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Mācāmies mācīt neformāli

  

2024.gada 16.oktobrī notika projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” aktivitāte: Neformālās izglītības metodes 2. Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki apmācību vadītājas vadībā uzzināja par uzmundrinošajām, komandu veidošanas un grupu saliedēšanās metodēm.

Neformālo izglītības metožu izzināšanas laikā skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki izpētīja un uz sevis aprobēja vairākus enerdžaizerus (uzmundrināšanās aktivitātes), komandas veidošanās un saliedēšanās aktivitātes.

Noslēdzot apmācību ciklu, nodarbību vadītāja sniedza vairākus padomus individuālās programmas veidošanā, konsultāciju iespējas un izstāstīja par atbalsta iespējām programmas veidošanas laikā.

Nodarbības mērķis bija pilnveidot komandas darba prasmes, prasmes uzklausīt un pieņemt citu viedokļus, izzināt jaunas komandas saliedēšanas metodes, kuras tiks izmantotas individuālās programmas veidošanā. Individuālās programmas tiks novadītas gan savu klašu kolektīvos, gan arī līdzpārvaldes dalībnieki novadīs neformālās izglītības aktivitātes 1.-6.klašu izglītojamajiem un skolotājiem.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Mācāmies mācīt neformāli

  

2024.gada 9.oktobrī notika kārtējā projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” aktivitāte: Neformālās izglītības metodes. Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki apmācību vadītājas vadībā uzzināja par iepazīšanās un ledus laušanas neformālajām metodēm.

Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki darbojās kopā jau vairāk par mēnesi, bet nav īsti pazīstami ar citu klašu pārstāvjiem. Devīto klašu skolēni neatceras kā sauc septīto klašu skolēnus, astoto klašu skolēni vairāk par grupas biedru vārdiem neko nevar pateikt. Iepazīšanās aktivitātes palīdzēja skolēniem labāk iepazīt vienam otru, paskatīties no citas puses uz grupas biedru. Skolēni uzzināja citu dalībnieku kurpju izmērus, komunicēja ar kartīšu palīdzību, zīmēja portretu. Ledus laušanas aktivitāšu laikā skolēni darbojās pāros: meklēja kustību pāri, sarunājās tikai ar roku un acu palīdzību, „medīja” lapsas, signalizēja viens otram ar zīmju palīdzību. Nodarbības noslēgumā arī ar neformālo metožu palīdzību viens otram sacīja pateicības vārdus par kopā būšanu.

Nodarbības mērķis bija pilnveidot komandas darba prasmes, prasmes uzklausīt un pieņemt citu viedokļus, izzināt jaunas komandas saliedēšanas metodes, kuras tiks izmantotas individuālās programmas veidošanā. Individuālās programmas tiks novadītas gan savu klašu kolektīvos, gan arī līdzpārvaldes dalībnieki novadīs neformālās izglītības aktivitātes 1.-6.klašu izglītojamajiem un skolotājiem.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Metožu aprobācija savās klasēs

No 2024.gada 28.oktobra līdz 1.novembrim Rēzeknes 3.pamatskolas Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki novadīja projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” aktivitāti: Metožu aprobācija savās klasēs. Pirms nodarbības norises Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki smēlās idejas neformālo metožu apmācības laikā un izveidoja individuālo metožu programmu, kura bija paredzēta saviem klasesbiedriem.

Aprobējot jauniemācītās metodes nodarbības vadītāju – skolēnu mērķis bija uzlabot attiecības klasesbiedru vidū, pilnveidot komunikācijas prasmes, pilnveidot prasmes uzstāties publikas priekšā. Protams, visiem skolēniem – gan nodarbības vadītājiem, gan skolēniem bija izaicinājums pārvārēt savas bailes būt pamanītam, jo katra skolēna uzdevums bija darboties.

Pārrunājot paveikto, skolēni – nodarbību vadītāji secināja, ka visgrūtāk bija vadīt 7.klašu skolēniem, jo bija grūtības noturēt viņu uzmanību un viņi nevēlējās  piedalīties katrā aktivitātē. 8.-9.klašu skolēnu vidū bija mazāk šādu problēmu un visi skolēni piedalījās.

Protams, pēc skolēnu domām viena nodarbība neveicināja klases saliedēšanu, bet gan sniedza iespēja aplūkot vienam otru no cita skatupunkta un uzzināt jaunās klases saliedēšanās metodes.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Neformālās apmācības skolotājiem

No 2024.gada 6.novembrī Rēzeknes 3.pamatskolas Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki novadīja projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” aktivitāti: Metožu aprobācija skolotāju vidū / Neformālās apmācības skolotājiem.

Vadīt nodarbību skolotājiem bija atbildīgs uzdevums. Skolēni rūpīgi gatavojās, dalījās pieredzē, stāstīja par metodēm, kuras vairāk patika klasesbiedriem. Izvērtējot informāciju, plānotās nodarbības vadītāji pielāgoja programmu un devās izglītot skolotājus.

 Nodarbības mērķis bija izveidot ciešāku sadarbību skolēnu-skolotāju vidū  un pilnveidot skolēnu prasmes izglītot sabiedrību (skolotājus), nebaidīties mainīties lomām un būt pārliecinātiem savos darbos.

Nodarbības laikā skolotāji tika iepazīstināti gan ar klases saliedēšanās metodēm, gan ar enerdžaizeriem, gan ar leduslaužiem. Šis metodes skolotāji varēs izmantot gan klases audzināšanas laikā, gan vadot mācību priekšmetus, jo to īstenošanai skolēniem nav nepieciešama iepriekšējā sagatavotība un pieredze.

Nodarbības vadītāji atzina, ka ir grūti mācīt skolotājus, bet tas bija izaicinājums, ar kuru viņi tika galā.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Metožu aprobācija 1.-6.klasēs

No 2024.gada 4.novembra līdz 29.novembrim Rēzeknes 3.pamatskolas Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki novadīja projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” aktivitāti: Metožu aprobācija 1.-6. klasēs.

Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki mācīja jaunāko klašu skolēnus sadarboties un veidot saliedēšanās saikni ar neformālo izglītības metožu palīdzību.

Nodarbību vadītāji gatavojot programmu izvēlējās metodes atbilstoši jaunāko klašu skolēnu vecumposmam. Nākot klasē, jaunieši vienojās, kurš būs pirmais vadītājs, bet kurš – palīgs, šādā veidā arī tika noteiktas līderības prasmes un sadarbības prasmes.

Kā atzīst skolēni – nodarbību vadītāji, jaunāko klašu skolēniem bija interesanti vienam otru iepazīt, zīmējot portretus. 1.-2.klašu skolēniem bija grūtības fokusēties uz vairākām bumbām (aktivitātes ar bumbām laikā). 6.klašu skolēniem patika spēle „Signāls”

Projekta aktivitātes jaunieši vadīja brīvprātīgi, kas sniedza iespēju veicināt arī viņu līdzdalību. Skolēni ne tikai attīstīja savas kompetences, bet arī parādīja pārējiem skolēniem, ka skolas ikdiena var būt interesanta un ka klasesbiedri ir daudzpusīgi interesanti cilvēki.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Kā projekta aktivitātes ietekmēja Skolēnu līdzāprvaldes kolektīva klimatu?

Pēc projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” Skolēnu līdzpārvaldes vadīto aktivitāšu (neformālās apmācības metodes) īstenošanas tika veikta atkārtotā kolektīva klimata izpēte, aktivitāte: Nodarbība psihologa vadībā.

Nodarbība sākās ar izvērtējošo diskusiju, kuras laikā skolas psihologs analizēja kopējo skolēnu noskaņojumu, uzdeva rosinošus par paveikto jautājumus.  Turpinājumā tika veikta aptauja, kuras mērķis bija uzzināt skolēnu līdzpārvaldes psihoemocionālo stāvokli, saliedētības līmeni un katra indivīda vēlēšanos būt par aktīvu jaunieti, kurš attīstās nepārtraukti.

Aptauja tika veikto otro reizi. Kas ļāva nodarbības vadītājam arī salīdzināt rezultātu analīzi ar pirmās aptaujas rezultātiem, ka arī sniegt rekomendācijas Skolēnu līdzpārvaldes attīstībai.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

 

Kā saliedēšanās aktivitātes uzlaboja klases attiecības?

 

Projekta “Kontakts Rēzeknē 2024” pamatā bija neformālo metožu aktivitāšu īstenošana, kuru mērķis bija veicināt  vienotā, iniciatīvas pilna kolektīva veidošanos, kura pamatā būtu vēlēšanās līdzdarboties gan ar grupas biedriem, gan ar speciālo programmu skolēniem, kuri ienāca mūsu skolā no speciālās izglītības iestādes. Pēc projekta aktivitātēm mēs velējamies redzēt motivētu līdzdarboties un uzņemties iniciatīvu Skolēnu līdzpārvaldi, kuras pamatā būtu emocionāli droša un atbalstoša vide ikvienam dalībniekam – gan pamatprogrammu, gan speciālo programmu izglītojamajiem.

Lai varētu izvērtēt izmaiņas, tika novadīta vēl viena projekta aktivitāte – aptauja: Kā saliedēšanās aktivitātes uzlaboja klases attiecības?  Izglītojamie saņēma aptauju ar 5 jautājumiem:

  1. Vai Tev patika nodarbības ar vecāko klašu skolēniem/klasesbiedru vadītās nodarbības?
  2. nodarbības?
  3. Vai Tev bija viegli komunicēt ar saviem vienaudžiem nodarbību laikā?
  4. Vai Tev patika strādāt grupā nodarbību laikā?
  5. Vai pēc nodarbībām Tu sadraudzējies ar kādu klasesbiedru vairāk?
  6. Vai Tu gribi vēl nodarbības ar vecāko klašu skolēniem/klasesbiedru vadītās nodarbības?

Rezultāti ir sekojošie.

Lielākā daļa 1.-4.klašu skolēnu atzīst, ka viņiem patika nodarbības ar vecāko klašu skolēniem. Vairāk kā 50 % skolēnu atzīst, ka viņiem bija viegli komunicēt ar saviem vienaudžiem nodarbību laikā un ka viņiem patika strādāt grupās nodarbību laikā. Pozitīvs rādītājs ir, ka lielāka skolēnu daļa atzīst, ka sadraudzējās ar kādu klasesbiedru vairāk un gribētu vēl nodarbības ar vecāko klašu skolēniem.

Analizējot atbildes 5.-9.klasēs klasesbiedru vadītās nodarbības patika arī vairāk par 50 % skolēniem, bet pēc nodarbībām viņi nesadraudzējās ar kādu no klasesbiedru vairāk. Lielākā daļa arī vēlētos atkārtot aktivitātes.

 

 

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

Skolēnu līdzpārvalde apmeklē Rēzeknes Olimpiskā centra ledushalli

Vairāk kā divu mēnešu laikā Rēzeknes 3.pamatskola Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki īstenoja projekta „“Kontakts Rēzeknē 2024” aktivitātes: mācījās paši, mācīja klasesbiedrus un vadīja aktivitātes jaunāko klašu skolēniem. Kā mēs zinām, kolektīvu saliedē ne tikai kopīgais darbs, bet arī atpūta. Un pēc labi padarīta darbiņa nepieciešama arī kopīga atpūta.

2024.gada 6.decembrī notika projekta aktivitāte: Līdzpārvaldes saliedēšanās aktivitātes ledushallē. Aktivitātes mērķis bija ne tikai saliedēt kolektīvu, bet arī veicināt veselīga dzīvesveida piekopšanu. Ledushalles apmeklējuma laikā skolēni mācījās uzticēties viens otram, atbalstīt vienam otru, nebūt vienaldzīgiem (ja kādam bija nepieciešama palīdzība), ka arī sportiski un pozitīvi izbaudīja kopā būšanu.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova

„Kontakts Rēzeknē 2024” noslēguma pasākums

Vairāku mēnešu laikā Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki īstenoja projekta „Kontakts Rēzeknē 2024” aktivitātes, kuru mērķis bija izveidot vienotu kolektīvu, saliedēt kolektīvu, gūt jaunās zināšanas un pieredzi. Skolēnu līdzpārvaldes dalībnieki gan mācījās paši, gan arī vadīja nodarbības saviem klasesbiedriem un jaunāko klašu skolēniem. Un pienāca projekta noslēgums, līdz ar to noslēdzošā projekta aktivitāte, kura paredzēta ne tikai Skolēnu līdzpārvaldes dalībniekiem, bet arī pārējiem 7.-9.klašu skolēniem: „Atjautības un sportisko aktivitāšu pēcpusdiena (novadītas saliedēšanās aktivitātes, sporta spēles, kopīgi pavadīts laiks, veikts izvērtējums – aizpildīta aptauja par iegūto projekta laikā)/projekta noslēgums”.

Pasākuma noslēgums bija īpašs ar to, ka tas notika neierastajā skolēniem laikā – naktī. Pasākuma organizatori parūpējās, lai katrs skolēns būtu iesaistīts aktivitātēs, tāpēc piedāvāja plašu un daudzveidīgu programmu.

Protams, vairāk vai mazāk skolēni bija pazīstami, bet lai mazinātu komunikācijas barjeru un veidotu ciešāku saikni dalībnieku vidū, tika iesākts ar grupu saliedēšanās aktivitātēm. Daži no uzdevumiem bija saistīti ar dalībnieku dzimšanas dienām, interesēm, spējām. Atjautības uzdevumos dalībnieki parādīja ne tikai savas atjautības spējas, bet arī komandas darba prasmes, radošās prasmes, zīmējot plakātus. Laiks skrēja nemanāmi ātri un jau pasākuma otrajā daļā dalībnieki pavadīja laiku sportiski. Vēlēšanās būt precīzākam, ātrākam, stiprākām sekmēja arī veselīgu konkurenci.

Pēc aktivitāšu noslēguma skolas direktore izteica visiem dalībniekiem pateicību par paveikto, apbalvoja aktivitāšu uzvarētājus un mudināja neapstāties ar projekta noslēgumu, bet turpināt attīstīties, atbalstīt klasesbiedrus un citu grupu biedrus, būt iecietīgiem un taisnīgiem, pirmajām kārtām, pret sevi.

Katrs pasākuma dalībnieks ir uzvarētājs. Ne tikai sasniedzot labākus rezultātus, bet gūstot tik svarīgu dzīves pieredzi.

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas

2024.-2026. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros

 

Informāciju sagatavoja

Rēzeknes 3.pamatskolas projekta atbalsta persona

direktora vietniece J.Borisovska-Cvetkova